Gastvrijheid en gedrag
Klantvriendelijkheid is niet altijd gemakkelijk. Vinden uw medewerkers het ook zo spannend om bezoekers altijd gastvrij te ontvangen? Dan kan een training of workshop het verschil maken om medewerkers te laten stralen. Inspireer uw medewerkers om hen meer plezier te geven in hun werk.
De wereld om ons heen is continu in verandering. Dat merken we overal, of dit nu de zorg, retail, de overheid of dienstverlenende bedrijven zijn. (Lees daarover ook meer in mijn blog.) Klanten worden steeds meer veeleisend. Het is niet gemakkelijk om daar op een klantvriendelijke manier mee om te gaan, maar het kan natuurlijk wel. En dan maak je van je klant een fan en misschien wel een ambassadeur.
Tijdens de training of workshop leer je
- Wat is gastvrijheid?
- Klantbeleving centraal stellen;
- Gedrag en houding ten aanzien van gastvrijheid;
- Samenwerking als basis voor gastvrijheid;
- Gesprekstechnieken;
- Feedback geven en ontvangen;
- Hoe je van je klant een fan maakt;
- Hoe wordt een fan een ambassadeur;
- Iedere dag een WOW moment;
- Het borgen van gastvrijheid;
De gastvrijheidstraining is modulair opgebouwd. De meest complete training bestaat uit drie dagdelen, maar kunt ook kiezen voor een bepaald onderwerp voor een dagdeel of een kortere workshop. Neem contact met mij op voor de mogelijkheden.
Het resultaat van de gastvrijheidstraining of workshop;
- Medewerkers worden zich bewust van hun houding en leren te kijken door de ogen van klanten;
- Uw medewerkers ervaren hun positieve inbreng bij het klantencontact;
- Ze beschikken over kennis en vaardigheden die passen bij een gastvrij bedrijf;
- Ze beschikken over een open en gastvrije houding en dragen deze uit;
- Uw medewerkers communiceren helder en duidelijk met klanten;
- Hierdoor worden klanten positief verrast door uw medewerkers;
- Door deze positieve ervaringen blijven klanten terug komen;
Tijdens de training wordt de basis gelegd en worden vaardigheden aangeleerd. Wat is gastvrijheid en waarom maakt gastvrijheid een organisatie uniek? Deelnemers wordt gevraagd door de klantenbril te kijken en zo te ervaren hoe klanten de gastvrijheid ervaren. Hoe overtreffen uw medewerkers de verwachtingen van de klanten?
Kijk ook dit fantastische filmpje van caberatier Lebbis over gastvrijheid.
Voor wie is het geschikt?
De training gastvrijheid is uitermate geschikt voor medewerkers die veel en direct contact hebben met klanten of mensen die meer willen dan alleen maar een vluchtig contact. De trainingen van WelkomFactor zijn praktijk gericht, inspirerend, interactief, humoristisch, en altijd gericht op een duurzaam resultaat.