Workshops in gastvrijheid en facility management

Klantgericht werken is doen wat je beloofd!

De ervaring leert dat klantgericht werken makkelijker “praktisch” te leren is. Daarom biedt WelkomFactor interactieve workshops aan. Met humor en mensen een spiegel voorhouden kunnen herkenbare situaties anders worden belicht, waardoor het verschil kan worden gemaakt. Wie wil hier nou niet enthousiast en vol energie mee aan de slag gaan!

WelkomFactor biedt de volgende workshops aan:

Tijdens de workshops leer je meer over:

  • Actief op zoek te gaan naar de wensen van de klant/wat wil de klant nu echt?
  • De persoonlijke meerwaarde van de medewerkers;
  • Op zoek naar koopsignalen en deze koppelen aan de eigen producten of diensten;
  • Verwachtingen van klanten waar te maken en ze mogelijk te overtreffen;
  • Om van je klant een fan te maken.

Tijdens de workshop worden de medewerkers uitgenodigd en geïnspireerd om actief zelf aan de slag te gaan. Uiteraard worden uw wensen afgestemd zodat de workshop helemaal is toegespitst op uw situatie.

Wanneer kies je een workshop en wanneer een training?

Een workshop is meestal met een groep van meer dan 12 mensen en duurt ongeveer 2 uur. Ben je op zoek naar meer diepgang? Kijk dan bij onze trainingen.

WAT ANDEREN OVER ONZE WORKSHOPS ZEGGEN

Alice weet met veel energie een groep mensen enthousiast te maken en in beweging te krijgen. Met praktische voorbeelden creëert ze een stuk bewustzijn in hoe iemand overkomt en hoe je invloed hebt op het maken van een eerste indruk.

Marjolijn HendriksDe BedrijfsLoods

Alice heeft in de bibliotheek tijdens een Walk en Talk-bijeenkomst een inspirerende en interactieve workshop gegeven rondom etiquette- les voor werkzoekenden. Doordat Alice een open, veilige en betrouwbare sfeer wist te creëren durfde de deelnemers hun ervaringen te delen, kritisch naar zichzelf te kijken en gingen nadenken over eigen gedrag en motivatie. Deelnemers gaven unaniem aan dat de begeleiding van Alice hen helpt in hun zoektocht naar werk en meer inzicht heeft gegeven over de wereld van het solliciteren. Een vervolgsessie met Alice wordt gepland.

Jantine JansenManager Publieke Dienstverlening

Alice heeft 2 workshops verzorgd voor onze medewerkers op een leuke, initiatiefrijke en prettige manier. Deze workshops hebben de medewerkers aan het denken gezet en vooral bewust gemaakt van hun eigen houding, zowel verbaal als non-verbaal. De bewustwording van onze (gastvrije) houding is in ons vak, de Kinderopvang, van groot belang. Bedankt Alice!

Carla SchriekClustermanager - Kinderopvang KMN Kind & Co

Op het Minkema College in Woerden onderzochten leerlingen uit 5 vwo de gastvrijheid van hun school. Onder leiding van Alice Abrahamse van WelkomFactor keken de leerlingen door de bril van de klanten, de zogenaamde klantenbril. Ze ervaarden de kracht van de eerste indruk. Ook snuffelden de leerlingen aan de online bereikbaarheid, de veiligheid en het eten en drinken binnen school. Na het onderzoek hebben de leerlingen hun bevindingen aan elkaar gepresenteerd en aanbevelingen gedaan! De leerlingen beleefden de school zoals een klant deze beleefd en ze hebben geleerd van elkaars bevindingen. Een waardevolle les! WelkomFactor heeft een mooi instrument om ook jongeren actief te betrekken de gastvrijheid op scholen te verbeteren. Dank Alice voor de gastlessen!

Wilhelmien Berk-PeterDocent M&O Minkema College Woerden

Welke workshop past bij u?

DISC

Leer waarom jij en anderen bepaalde keuzes maken en voorkeuren hebben.

Lees verder…