De klantbril
Er is maar een eerste keer voor een onvergetelijke indruk. Om van iedere eerste indruk een succesvolle te maken heeft WelkomFactor de klantbril ontwikkeld. Hiermee wordt de klantbeleving gemeten.
Weet u wat uw klanten ervaren als ze bij uw bedrijf binnenkomen? U kunt als organisatie erg uw best doen om klanten professioneel en vriendelijk te ontvangen. Maar is dit wat klanten ook echt ervaren?
Medewerkers kijken door de bril van klanten. Hierdoor zien, horen en beleven zij wat klanten ervaren. Medewerkers verplaatsen zich in de klant en doorlopen de eigen organisatie. Dit doen zij aan de hand van een checklist waarin alle aspecten van gastvrijheid aan de orde komen.
Resultaat van de training
Laat uw medewerkers ervaren wat uw klanten beleven. Hierdoor worden medewerkers zich bewust van hun eigen rol en gedrag. Uw medewerkers ontvangen tools waarmee zij de verwachtingen van klanten overtreffen. Dit alles met het doel om klanten te blijven binden. Het delen van positieve ervaringen leidt tot een positief imago van uw bedrijf.
Voor wie?
De klantbril is speciaal ontwikkeld voor medewerkers in dienstverlenende beroepen. Zij staan continu in contact met klanten en willen graag het contact met de klanten verbeteren.
De klantbril is zeer interactief, humoristisch en gericht op directe toepassing in de praktijk. De klantbril beslaat een dagdeel en is zeer praktijkgericht waarbij een Plan van Aanpak het resultaat is. Door deze praktische insteek kunnen de resultaten direct worden toegepast. Ervaringen leren dat kleine aanpassingen al een verbluffend resultaat kunnen hebben..
Het kan ook zijn dat de resultaten van de klantbril aanleiding zijn voor een vervolgtraject in de vorm van een training of coaching.