Trainingen in gastvrijheid en facility management
Resultaat van de training
Het resultaat van de Welkomtraining is dat uw medewerkers zich meer bewust zijn van hun houding en gedrag. Ze stralen enthousiasme en openheid uit en brengen dit over op uw klanten. Hierdoor blijven uw klanten terug komen.
Op basis van de Welkomscan wordt uw klantbeleving in kaart gebracht. Het kan zijn dat een onderdeel extra aandacht verdiend. Hiervoor kan een Welkomtraining worden ingezet. Deze training is een middel om tot betere resultaten van uw gastvrijheid te komen. Daarom werkt WelkomFactor uitsluitend met maatwerk en unieke trainingen. Dit betekent dat de trainingen die WelkomFactor geeft specifiek op uw situatie en wensen worden toegesneden.
Welke trainingen zijn er:
- DISC
- Gastvrijheid en gedrag
- Klachtenafhandeling
- Klantgericht werken
- Communicatie training – dit is vaak een vervolg training op een van de bovenstaande trainingen
De trainingen van WelkomFactor kenmerken zich door beleving en inleving. Hierbij maakt WelkomFactor gebruik van praktijkvoorbeelden en actuele situaties waar uw medewerkers tegen aanlopen. Het resultaat van de Welkomtraining is dat uw medewerkers zich meer bewust zijn van hun houding en gedrag. Ze stralen enthousiasme en openheid uit en brengen dit over op uw klanten.
Mensen vergeten wat je hebt gezegd
Mensen vergeten wat je hebt gedaan
Maar mensen vergeten nooit het gevoel dat je hen hebt gegeven.
Wanneer kies je een workshop en wanneer een training?
Een training is meestal met een groep van maximaal 12 mensen en duurt ongeveer een halve dag tot een dag en gaat meer in de diepte. Ben je met een grotere groep of heb je minder tijd? Kijk dan bij onze workshops.
WAT ANDEREN OVER ONZE TRAININGEN ZEGGEN
Onlangs hebben wij een incompany training gehad over gastvijheid. Mensen die naar een uitvaart komen zijn soms in een lichte staat van ontreddering, kwetsbaar en open voor indrukken. Kleine gebaren zijn dan voldoende om iemand op zijn of haar gemak te stellen. In de training werden we ons bewust dat we hierin al een goed antenne hebben ontwikkeld. Maar er kunnen altijd puntjes op de i gezet worden. We hebben goed geoogst in de training. Het tweede deel van de training bestond uit een kennismaking met de elementenleer van Jung. Dit onderdeel was leerzaam, luchtig en de opmaat om elkaar nog beter te leren kennen. Heel belangrijk als we straks weer onder druk staan en elkaar met een half woord moeten begrijpen. Deze training is een aanrader voor collega uitvaartondernemingen. Leerzaam, teamvormend en geeft handvaten voor verbetering van de dienstverlening.
Wij hebben de samenwerking met WelkomFactor als zeer positief ervaren. De professionele aanpak van Alice heeft ervoor gezorgd dat wij weer een stap in de goede richting hebben kunnen zetten. Welkom Factor heeft een gouden formule in handen om de klant weer koning te laten zijn!
Bij diverse trainingen heeft Alice de medewerkers van het facilitair bedrijf begeleid in het groeiproces als team en als individu. Wat opviel was de persoonlijke gedrevenheid van haar en het blijvende effect dat deze bijeenkomsten op onze medewerkers hadden. De personal touch die Alice aan de trainingen gaf, in combinatie met de oprechte aandacht maakt van de trainingen een echt ontwikkelingsmoment.”
Alice heeft bij ons op het college een training gastvrijheid gegeven aan onze medewerkers die het eerste contact hebben met onze klanten. De cursus is heel goed bevallen. Alice heeft mijn medewerkers weten te motiveren, verder bewust gemaakt van hun speciale rol als gastheer/vrouw. Een waardevolle training voor het college!
DISC
Leer waarom jij en anderen bepaalde keuzes maken en voorkeuren hebben.
Gastvrijheid en gedrag
Hoe kan je de klantbeleving centraal stellen?
Klachtenafhandeling
Elke klacht is een kans.
Klantgericht werken
Leer uw klanten te vinden en te enthousiasmeren om blijvend terug te komen.
Communicatie trainingen
Heb je al een training gevolgd en wil je weten hoe je die kennis in detail moet gaan toepassen? Dan is een communicatietraining wat voor jou.