Inzicht in uw WelkomFactor
Goede ervaringen van klanten zorgen voor positieve en enthousiaste reacties over uw organisatie. Dat betekent voor u een betere naamsbekendheid en een sterk verbeterd imago.
Maar hoe doe je dat? Een training of workshop van WelkomFactor kan medewerkers helpen om gastvrij te zijn. Het uitgangspunt is de cirkel van gastvrijheid. Aan de hand van 4 stappen worden medewerkers meegenomen om gastvrij te worden en te blijven.
Wat levert een hoge WelkomFactor op?
Een hoge WelkomFactor zorgt voor blije en gelukkige klanten. Door aandacht te besteden aan een vriendelijke ontvangst en een aangenaam en veilig verblijf worden de naamsbekendheid en het imago van uw bedrijf sterk verbeterd. Hierdoor komen klanten graag terug. Ook uw medewerkers zullen zich beter kunnen concentreren op hun werk, waardoor het plezier in het werk stijgt en het ziekteverzuim daalt.
Cirkel van gastvrijheid staat centraal
De cirkel van gastvrijheid vormt de leidraad voor de werkwijze van WelkomFactor.
In 4 stappen naar terugkerende klanten
1. De eerste stap is een warm welkom. Wat ervaart uw klant bij binnenkomst. U hebt maar een kans voor een onvergetelijke eerste indruk.
2. De tweede stap is een aangenaam verblijf. Hoe beleeft de klant uw gastvrijheid? Voelt de klant zich thuis en zijn uw medewerkers vriendelijk en gastvrij?
3. De derde stap is het gelukkige vertrek. Een tevreden klant komt terug terwijl u een ontevreden klant nooit meer terug ziet. Bovendien zal de ontevreden klant niet nalaten om zijn onvrede (via social media) met de wereld te delen.
4. Nadat de eerste drie stappen goed zijn doorlopen is het van belang dat klanten echt graag terug komen. Daarom is een positieve aanbeveling van klanten belangrijk.
Alleen als alle stappen van de gastvrijheidscirkel worden doorlopen is het resultaat geborgd en blijven klanten terugkeren! WelkomFactor gebruikt dit als uitgangspunt bij alle trainingen en workshops.
Welkom Scan
Wat ervaart uw klant bij een bezoek aan uw bedrijf?
Lees meer over de welkomscan
Workshops
Inspireer uw medewerkers met een korte workshop.
Bekijk de workshops
Trainingen
Aan de slag met thema’s rondom gastvrijheid.
Bekijk de trainingen
Coaching
Hoe kunnen uw medewerkers het verschil gaan maken?
Ga naar Coaching
Interim Management
Hoe worden verbeteringen in uw gastvrijheid structureel opgepakt?