Training klantgericht werken is vernieuwd!

In samenwerking met Suzan Weegenaar heb ik de training klantgericht werken vernieuwd! Ik heb Suzan Weegenaar leren kennen tijdens de ICM-trainersopleiding in 2017. Samen hebben we de eerste stappen gezet in het trainersvak. In 2020 hebben we de krachten gebundeld en werken we samen.

We hebben de training klantgericht werken voor Veilig Thuis Rotterdam Rijnmond ontwikkeld. Aan de hand van de DISC methode proberen we mensen meer inzicht te geven in hun gedrag en hoe zij door beter te communiceren klantgerichter kunnen werken. Het is fijn om te merken dat deze training wordt gewaardeerd.

SKJ
Deze training is SKJ geaccrediteerd. De SKJ is de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd en is bedoeld voor HBO- en WO-professionals die in hun dagelijkse praktijk te maken hebben met kinderen en jeugd (18-). Voor een SKJ-registratie is het daarom belangrijk dat je kunt aantonen dat je voldoende up-to-date kennis en/of ervaring hebt met die doelgroep.

Interesse in deze training?
Neem contact met me op! Meer weten, kijk ook op de informatiepagina over deze training.

welkomfactor woerden gastvrijheid

Gastvrijheid in Nederland

Weekblad facilitair en gebouw beheer, door Willem van Dalen en Alice Abrahamse

Er wordt in Nederland veel geschreven en gepraat over gastvrijheid, maar wat is nu eigenlijk gastvrijheid? Is gastvrijheid een oprechte lach door de receptioniste bij het betreden van een kantoorgebouw of is het een heerlijke avond in een restaurant waarbij het ons aan niets ontbreekt? Of is het gewoon iemand op straat die de deur voor je openhoud bij de ingang van een winkel? Gastvrijheid is in onze ogen een beleving. Een beleving die wordt gemaakt door mensen, en dan vooral door hun gedrag en houding. Sommige mensen hebben het juiste gedrag en houding om gastvrij te zijn van nature in zich. Veel mensen echter niet, en vooral niet in Nederland. Daar komen we zo bij u op terug. Lees meer

5 tips voor een echt gastvrije ontvangst

Wat staat er op de eerste plaats in de TOP 10 voor een gastvrije ontvangst?

Een vriendelijke receptioniste staat op 1 als het gaat om een gastvrije ontvangst. Dit presenteerde Sparq recentelijk in de TOP 10 van de Nationale Ontvangst Barometer. Dit is eigenlijk geen verrassing, want bijna iedereen vindt het vanzelfsprekend dat de receptioniste ons vriendelijk begroet en een bezoeker de juiste informatie verstrekt. Sterker nog bijna iedereen ervaart het als prettig om door een receptioniste of gastvrouw persoonlijk te worden ontvangen. Helaas is de praktijk vaak anders. Bij veel bedrijven staat het warme welkom hoog op de agenda, maar laat de uitvoering te wensen over. Een gemiste kans want het zijn de eerste seconden die het verschil maken tussen een warm welkom of een koude douche.
Lees meer

5 tips voor een gastvrij terras

Het voorjaar komt eraan, je hoort het aan de vogels en je ziet het aan de lammetjes in de wei. Tijd voor veel Nederlanders om erop uit te gaan. Zeker met het oog op de komende meivakantie zullen er veel mensen naar buiten gaan. En wat is er dan fijner en gezelliger om samen met familie of vrienden te genieten op een terrasje?

Wat doe je als bedrijf om een gastvrij en aantrekkelijk terras voor gasten te bieden? Waar moet je op letten en hoe maak je je als bedrijf onderscheidend als er veel keuze is? Ook gasten in de horeca worden steeds kritischer, ze willen goede service en zijn bereid hier voor te betalen.

Lees meer

5 tips voor aangepaste dienstverlening bij overlijden van een klant

We weten dat u dood bent!

Lees ik dat goed? Ja helaas wel.

Een tijd terug overleed een goede vriend van me. Hij was veel te jong en zat nog boordevol plannen. Zijn vrouw en dochter bleven achter.

Kort na het overlijden werd zijn partner bedolven onder een veelvoud van administratieve zaken, zoals verzekeringen, hypotheek, auto, noem maar op. Op het moment dat je veel verdriet hebt niet het eerste waar je aan denkt. Wat is het dan fijn als organisaties meeleven.

Lees meer

Weg met de rode loper

Waarschijnlijk denk je bij een rode loper aan een gala of een andere officiële gelegenheid waar fotograven zich met flitsende camera’s omheen verdringen. De gasten of beroemdheden schrijden langzaam over de rode loper naar de ingang.

Lees meer

Revitel: omgeving als stimulans voor optimaal herstel

Multi-service facilitair dienstverlener EW Facility Services is één van de leveranciers van Revalidatiehotel Topaz Revitel in Leiden. Voor beide partijen een uitdagende samenwerking die vraagt om een specifieke dienstverlening. Een unieke mix op het snijvlak van hotel (hospitality, beleving en dienstverlening) en zorg (technisch en medisch). Ervaring in de hotelbranche, maatwerk en een uniek all-in concept gaven voor Topaz Revitel de doorslag voor het aangaan van de samenwerking.

Lees meer